top of page
MILS Благодарные клиенты.jpg

Recensies

Wat anderen vinden van MILS - onderzoek

Waardevolle tool

Onze zoon heeft met Lilka Mils onderzoek gedaan. Hij vond het super fijn om alle aandacht te krijgen en wij als ouders vinden het fijn om inzicht t hebben in zijn leerstrategie. Lilka neemt de tijd en legt alles goed uit. Door de MILS kunnen we hem nu beter begrijpen en dus ook beter begeleiden. Ik heb ook MILS gedaan om te zien of onze leerstrategieën op elkaar lijken. We hebben het rapport ook naar school gestuurd zodat zij weten hoe onze zoon leert. Dus een heel waardevolle tool.

Suus, moeder van  Feddo, 12 jaar

Examens gehaald dankzij MILS

In mijn eindexamenjaar havo heeft Lilka MILS onderzoek uitgevoerd bij mij. Ik wist vaak niet hoe of waar ik moest beginnen met leren. Ik kan mij slecht concentreren en helemaal nu een deel van de lessen wegviel door de lockdown had ik weinig sturing vanuit school. Uit het onderzoek kwam dat ik overzichten moet maken. Getekende overzichten. Voor geschiedenis ben ik cirkels gaan tekenen met kleinere cirkels eromheen en verbanden tussen de cirkels gezeg . Ook voor kunstgeschiedenis werkte dit goed. In plaats van een hoofdstuk 4x moeten overlezen en nog niet begrijpen wat er in staat, ben ik filmpjes op internet gaan opzoeken omdat er uit kwam dat ik leerstof beter opneem als iemand mij het vertelt dan als ik het lees. Ik heb mijn examen gehaald en waarschijnlijk wel mede dankzij de technieken die Lilka mij leerde.

Zara, 17 jaar

Goede cijfers

We hebben een onderzoek naar leerstrategieën voor mijn dochter Lera (9 jaar)in het Russisch gedaan. Lera liep op alle punten achter: ze spiegelde letters, las slecht, schreef in een slordig handschrift en het grootste probleem had zij met rekenen en met haar concentratie. In het onderzoek, identificeerde Lilka belangrijke aspecten van het aanpak: hoe de leerstof gepresenteerd moet worden; zij gaf voorbeelden van speciale oefeningen om de twee hersenhelften te trainen. We hebben alle tips van Mils opgevolgd en de resultaten zijn er. Het kind leest, schrijft in een mooi handschrift. We doen rekenen met een bepaalde aanpak en het geeft positieve resultaten. Wij zijn erg blij dat Mils, in de persoon van Lilka, die ons een beeld heeft gegeven van de juiste aanpak om het leren van ons kind te ondersteunen en - als gevolg daarvan - goede cijfers op school te halen.

Ndtalija, moeder van Lera, 9 jaar

Meer plezier in het leren  

Het leren van Dorus (14) ging nogal moeilijk. Dorus zit om 3Havo. Het huiswerk maken duurde uren en de concentratie was ver te zoeken, daardoor ging mijn zoon er met zijn pet naar gooien. De uitkomst van de leerstrategieonderzoek was verassend en het heeft Dorus heel goed geholpen. En mij indirect ook natuurlijk. Het leren is nog net geen feestje maar het komt dicht in de buurt;). Uit de resultaten bleek dat hij op het punt “structuur behoefte” 0 punten scoorde, dat houdt in dat hij eerst het hele “plaatje” wil zien om de leerstof te snappen. Precies het tegenovergestelde van de manier van lesgeven op school. Na dit besproken te hebben op school krijgt Dorus van de leraar eerst een samenvatting te lezen zodat hij het grote geheel snapt. Op samen leren scoorde hij 28 punten. Het helpt hem enorm om samen met iemand te praten over de leerstof, zo neemt hij veel makkelijker en sneller de leerstof op. Kortom ik ben Lilka zeer dankbaar voor dit nieuwe inzicht, het scheelt tijd, energie en we hebben er plezier voor terug gekregen. Het Mils onderzoek kan ik iedereen aanbevelen waarbij het leren moeizaam verloopt. Een heel waardevolle tool.

José, moeder van Dorus, 14 jaar

MILS Благодарные клиенты - 1.jpg
bottom of page